زماني که شما وارد يک رستوران ميشويد، اولين حسي که شروع به فعاليت ميکند، حس بينايي است. و رنگ هاي به کار رفته در رستوران توجه شما را به خود جلب ميکند. بنابراين يک رستوران دار موفق به انتخاب رنگ ها در رستوران دقت ميکند. اکنون که ميدانيد، رنگها چه تاثيري روي مشتريان شما خواهند گذاشت، بايد بدانيد که کدام رنگ ها يهتر است با هم ترکيب شوند و چگونه مي توانيد يک رنگ بندي دلپذير بسازيد. در
براي خوانندگاني که تجربه تزئينات داخلي زيادي ندارند، ما ليستي از برخي از طرح هاي رنگي متنوع و پرطرفدار را ايجاد کرديم، تا بتوانند ايده اي در مورد اينکه چه رنگ هايي بايد با هم ترکيب شوند به شما ارائه دهند. نقش رنگ هاي رستوران را فراموش نکنيد.
انتخاب رنگ مناسب مانند
رنگ ها ميتوانند مشتريان شما را خوشحال کنند، اشتهاي آن ها را تقويت کنند، فروش رستو.ران را افزايش داده و فضاي غذاخوري شما را بزرگ تر تر جلوه دهند. اما، آنها همچنين ميتوانند روي مشتريان شما تأثير منفي بگذارند، بنابراين مهم است که درک کنيد، که انتخاب رنگ داخلي شما چه تاثيري بر رستوران شما مي گذارد. براي انجام اين کار، ابتدا بايد روانشناسي رنگ ها را بفهميد و سپس ياد بگيريد که چگونه رنگ ها در يک طرح رنگي دلپذير و مکمل قرار ميگيرند.
اغلب رستوران از رنگ قرمز يا سايه اي از آن در طراحي داخلي رستوران استفاده ميکنند. اين يک واقعيت به اثبات رسيده است، که قرمز موثرترين رنگ در تحريک اشتها است. رنگ قرمز در طبيعت فراوان است. قرمزها، به خصوص قرمزهاي روشن، معمولاً ميوه يا سبزيجات پر از شکر را نشان ميدهند. قرمز ضربان قلب مشتريان را افزايش ميدهد و ميتواند آنها را گرسنه کند. همچنين ميتواند باعث شود، مهمانان شما به سرعت غذا بخورند و محل را ترک کنند .
نارنجي و زرد نيز محرک اشتها هستند. زرد با شادي همراه است ،. بنابراين وقتي زرد ميبينيد ، مغز شما در انتظار غذايي که ميخواهيد بخوريد، سروتونين را ترشح ميکند. برخي از سايه هاي زرد روشن تأثير زيادي مانند نارنجي دارند و باعث خوشحالي و رضايت مردم ميشود. به طور کلي ، رنگ زرد بسيار پر جنب و جوش و هيجان انگيز است ، بنابراين براي محيط هاي آرام انتخاب مناسبي نيست.
نارنجي باعث ميشود افراد احساس خوشبختي و خوشحالي کنند. همچنين براي مراکزي که دسر يا غذاي ناسالم سرو ميکنند، بسيار عالي است زيرا باعث ميشود افراد راضي باشند و احساس ناخوشايند نداشته باشند.
رنگ هاي سبز و فيروزه تحريک کننده هاي خفيفي هستند. ممکن است استدلال کنيد، که سبز بايد يک محرک قوي باشد زيرا بسياري از سبزيجات برگ دار سبز رنگ هستند، اين استدلال تا حدي درست است. سيگنالهاي سبز گياهان خوراکي، خوش خيم و غير سمي هستند. با اين حال، اين گياهان صرفاً فيبر هستند، و مانند بسياري از ميوه هاي رنگارنگ، از نظر قندي دسته بندي نشده اند. رنگ سبز بسيار آرامش بخش است. سبز معمولاً در طبيعت يافت ميشود.
سرانجام رنگ هاي سياه، قهوه اي، بنفش و آبي سرکوب کننده اشتها هستند. تحقيقات نشان ميدهد، زيرا اين رنگ ها در طبيعت وجود ندارند – يعني به شکل غذا نيست.
قهوه اي رنگ خاکي است، که به مشتريان کمک ميکند تا احساس آرامش و راحتي کنند. همچنين ميتواند به مشتريان حس پشتيباني و ثبات را نشان دهد و حتي مي تواند مشتريان را ترغيب به بازگشت به عنوان مشتريان مکرر کند.
آبي رنگي است، که بيشتر رستوران ها بايد از آن پرهيز کنند. اين رنگ معمولاً در مواد غذايي يافت نميشود و باعث ميشود مشتريان شما اشتهاي خود را از دست دهند. علاوه بر اين، در صورت داشتن ديوارهاي آبي روشن، سايه آبي ميتواند به غذاي شما منعکس شود و باعث جذابيت کمتري شود. رنگ آبي اشتهاي مشتري را کاهش ميدهد اما آنها را تشنه تر مي کند.
رنگ سفيد به فضاي شما احساس آرامش و تفريحي ميبخشد. رنگ سفيد همچنين ميتواند فضاي ناهار خوري شما را تميزتر جلوه دهد، و مي تواند يک فضاي کوچک را بزرگتر نشان دهد. اما، رنگ بيش از حد سفيد باعث مي شود فضاي غذاخوري شما استريل به نظر برسد.
راه اندازي رستوران مانند همه رشته ها و مشاغل براي موفقيت بيشتر نياز به
شما ميتوانيد آخرين اخبار و محصولات جديد شرکت را از طريق
با تجهیزات آشپزخانه پویا صنعت آشنا شوید
دستگاه کباب زن اتوماتیک مدل PS400H
افزايش فروش رستوران با تبليغات در اينستاگرام
مراحل راه اندازي رستوران و رستوران داري از صفر تا صد