صاحبان رستورانها هميشه در تلاش هستند تا هزينه هاي رستوران خود را مهار کنند. رستوران ها بيشتر براي خريد و دستمزد کارگران هزينه ميکنند. با انجام مراحل ذکر شده در اين مقاله، شما قادر خواهيد بود هزينه هاي خود را کنترل کرده و مشتريان خود را راضي نگه داريد. بعد از راه اندازي رستوران نوبت به مديريت رستوران است.
براي حفظ
هزينه ثابت: اين هزينه هايي است، که شما بدون در نظر گرفتن فروش هايي که انجام ميدهيد، بايد متحمل شويد، به عنوان مثال اجاره، مبلغ ثابتي که هر ماه بابت اجاره پرداخت ميکنيد.
هزينه غير ثابت: اين هزينه اي است که ثابت نيست، به عنوان مثال، قيمت مواد غذايي (بسته به فصل و توليد محصول تغيير ميکنند).
راه اندازي و اداره رستوران نياز به تخصص و دقت دارد. همچنين بايد ويژگي هاي
براساس اعلام انجمن ملي رستوران ها، مقدار غذاي خورده نشده در رستوران ها در سال 2008 به ازاي هر مصرف کننده 390 دلار ارزش گذاري شده است. که اين تعداد بسيار بالايي است و در افزايش هزينه هاي رستوران نقش بسزايي دارد. شما ميتوانيد، خسارتهاي زيادي را که رستوران ها به دليل هدر رفت زياد مواد غذايي با آن روبرو هستند، تصور کنيد.
براي جلوگيري از هدر رفت مواد غذايي و دور ريختن پول ميتوانيد، از اين مراحل استفاده کنيد:
لازم است صاحبان رستوران به طور منظم منو را تجزيه و تحليل کنند. از بين بردن مواردي که عملکرد خوبي ندارند، يک حرکت عالي براي کنترل هزينه هاي رستوران شما است. ذائقه مشتريان به طور متناوب در حال تغيير است. ممکن است بعضي از غذاها در بعضي از زمان ها بيشتر مورد استقبال قرار گيرند. يا به طور مثال فصل ها نيز در تغيير ذائقه تاثير گذار هستند.
محاسبه هزينه مواد غذايي يک قدم بسيار مهم براي اداره يک رستوران موفق است، که نمي توانيد ناديده بگيريد. محاسبه مناسب هزينه غذا به شما کمک ميکند تا هزينه رستوران خود را به نحو احسن مديريت کنيد.
فرمول هزينه غذا با نشان دادن درصد هزينه تهيه يک بشقاب، به شما در تعيين هزينه صحيح غذا کمک ميکند.
هزينه غذا = هزينه کل مواد تشکيل دهنده / قيمت فروش
هزينه مستقيم: اين هزينه واقعي مواد غذايي است که به مواد تشکيل دهنده، مواد مصرفي و مواد دور ريختني تقسيم ميشود.
هزينه غيرمستقيم: اين هزينه تهيه مواد اوليه، هزينه کار و ساير هزينه هاي پشت پرده است.
هزينه دستور العمل: اين هزينه اي است که ميزان مصرف مواد اوليه را براي تهيه يک بشقاب خاص مشخص ميکند.
هزينه متغير: اين هزينه اي است که به دليل شرايط اقتصادي، بلاياي طبيعي و غيره در نوسان است.
قيمت فروش منو: اين قيمت نهايي است که مشتري براي بشقاب غذا پرداخت ميکند.
زياده روي يا استخدام افراد اشتباه و نا مناسب به معناي اتلاف سرمايه است. اگر در رستوران خود رويداد يا مناسبتي داريد، هميشه ميتوانيد براي کمک به کارمندان دائم خود، کارمندان موقت را استخدام کنيد. شما ميتوانيد، کارکنان فعلي خود را عاقلانه مديريت کنيد و زماني که در آخر هفته ها مهمانان يا مشتريان بيشتري داريد از کارکنان موقت استفاده کنيد.
نکته مهم ديگري که بايد در هنگام مديريت هزينه هاي رستوران خود به خاطر داشته باشيد، اين است که افراد مناسب را استخدام کنيد و اطمينان حاصل کنيد که اهداف آنها با اهداف رستوران شما مطابقت دارد.
شما بايد بهترين کارآيي و محيط را براي کارکنان خود فراهم کنيد، تا آنها علاقه مند به کار کردن براي شما باشند و به فکر کار جديد نباشند. زيرا استخدام و آموزش نيروي جديد مورد نياز شما به زمان و منابع زيادي نياز دارد. همچنين تنها در صورت نياز اقدام به استخدام کنيد.
لازم نيست صدها ميليون تومان براي بازاريابي رستوران خود هزينه کنيد. چندين گزينه بازاريابي وجود دارد که نيازي به پرداخت پول نيست.
از
هنگام بازاريابي آنلاين ، ميتوانيد با هر مبلغي که دوست داريد، شروع کنيد و مخاطبان مورد نظر خود را هدف قرار دهيد. اين امر اطمينان مي دهد که شما پول را بي رويه هدر نميدهيد.
عدم توانايي مديريت برق هوشمندانه ميتواند، منجر به افزايش هزينه رستوران شود. اين به معناي خاموش کردن چراغها در ساعات کاري رستوران نيست، بلکه بايد به دنبال گزينه هاي هوشمند ديگري مانند استفاده از چراغ هاي LED باشيد. اين نه تنها موجب صرفه جويي ميشود، بلکه به رفاه محيط زيست نيز کمک ميکند.
کاهش هزينه برق به شدت در کنترل هزينه هاي رستوران شما کمک ميکند. هنگامي که به آنها نيازي نداريد، چراغ ها را خاموش کنيد. قبل از اينکه روز شود، بررسي کنيد که آيا همه چراغ ها و ساير تجهيزات خاموش هستند.
به کارکنان خود صرفه جويي در انرژي را ياد دهيد و به آن ها بگوييد، اين صرفه جويي چقدر در کنترل هزينه هاي رستوران به شما کمک خواهد کرد.
هر تصميمي که ميگيريد، براي شما هزينه دارد. بنابراين شما بايد از خود بپرسيد، که آيا اکنون زمان مناسب براي سرمايه گذاري است يا نه. غالبا صاحبان رستوران چيزهاي غير ضروري را که ممکن است، در آن زمان لازم نباشد خرج ميکنند. مي توانيد از چنين هزينه هايي اجتناب کنيد و در کاري که براي موفقيت رستوران خود لازم داريد، سرمايه گذاري کنيد. همچنين هنگام خريد تجهيزات رستوران دقت لازم را داشته باشيد.
نکاتي که در بالا ذکر شد به شما کمک مي کند، تا با هزينه دقيق از هزينه هاي رستوران خود مراقبت کنيد و از ادامه موفقيت رستوران خود اطمينان حاصل کنيد.
هنگام راه اندازي رستوران بايد به مسائل زيادي توجه داشت. انتخاب رنگ مناسب و انتخاب موسيقي مناسب مواردي کوچک اما مهم هستند که ميتوانند به درآمد بيشتر شما کمک کند.
شما ميتوانيد آخرين اخبار و محصولات جديد شرکت را از طريق
با تجهیزات آشپزخانه پویا صنعت آشنا شوید
دستگاه کباب زن اتوماتیک مدل PS400H
افزايش فروش رستوران با تبليغات در اينستاگرام
مراحل راه اندازي رستوران و رستوران داري از صفر تا صد